Sidor

onsdag 17 juli 2013

3:e deltävlingen i CK08 träningstävlingsserie för damer

Igår kväll var det dags igen för träningstävling i CK08's regi. Det kom hela 16 tjejer till start och det var många starka cyklister på startlinjen.
Första varvet tappade jag allt, typ hela konceptet. Kände mig oerhört blek. Var jag kanske sliten sedan Stöten (separat inlägg kommer om det)? Det var ju faktiskt ganska mycket träning och jag borde vara lite mör men så sliten? Med tappad geist och självförtroende så rullade jag över mållinjen som....10:a? Övervägde att stå över de andra varven men ville försöka igen. Ville inte ge upp så där bara!

Andra varvet gick det bättre. Nu hängde jag med utan problem men min strategi om att göra småryck idag får vänta till en annan gång. Jag hade nog fullt sjå att mentalt hänga med i de ryck som kom. Det kom några småryck här och där men när elittjejerna samt Lena gick fram och stötte så blev jag rökt. Jag är helt enkelt inte där ännu men det är ju sjukt inspirerande att se hur duktiga de andra är. Jag lyckades trycka bort tre tjejer med ett ryck på sista krönet och kunde rulla över mållinjen som 4:a.

Tredje varvet gick lugnare från start och rycken kom senare på varvet. Samma historia här. Elitjtjerna (Sara och Hanna) samt Lena och en SubXX tjej (Ylva?) körde loss och lämnade oss andra i tomrum. Jag kämpade på med Ulrika, en ny tjej i CK08 samt en Eskilstunatjej om att hålla positioner. Helt plötsligt kom Tina från Hofvet som skjuten ur en kanon och nu var det bara att streta på. Fy fan vad jobbigt det var. Jag och Ulrika kom loss och precis över det sista krönet tryckte jag mig förbi henne. Nu återstod spurten och jag såg i ögonvrån att hon närmade sig så jag ställde mig upp och tryckte allt jag hade. Svischade över mållinjen som 5:a men jag var  totalt slut. La mig på marken och bara försökte reda ut hur jag mådde. Jodå, jag överlevde men SATAN!!!

Som vanligt fick vi finfika av Martin och Co.efter och det smakade bara sååå gott. Gud så roligt det här är!

Utslagen. Foto: Lena Bernström














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar