Sidor

måndag 1 juli 2013

Bästa känslan!

Det är vackert väder ute. Jag har precis börjat 5 veckors semester. Träningen går jättebra. Efter en tuff vår inkasserar jag nu lite good feeling. Här ska "latas" sig fram till i början på augusti.

Nja, lata sig och lata sig. För mig betyder alltid den ekvationen "livet minus jobb plus träning" och det är den bästa känslan jag vet. Jag började morgonen med att slå på radion, gå ut på balkongen och titta på våra fina blommor, göra finkaffe och sedan bara njuta av stillheten.Wooozaaaaaa.......


En finlatte med krämigt skum

På sistone har min träning gått jättebra. Jag har märkt utveckling varje pass jag genomfört och jag fick ett fint kvitto på det när jag körde Smacktempot som gick i onsdags. Jag gjorde ett jämnt, fint lopp och snittade 35 km/h på 25.5 km. Visst, förra året körde jag denna bana nästan 2 minuter snabbare men då hade jag ju haft andra förutsättningar också. Jag var verkligen glad när jag gick i mål för det kändes som om jag gjort allt rätt och det fanns inget mer att ge.
I helgen körde jag intervallpass med mersmak och även här kände jag att jag toppat mig ytterligare. Dessutom fick jag möjlighet att fartträna med Jonas och Janne och det var superträning det med! Bara vid något tillfälle tappade jag rullen litegrann men tog tillbaka den lika snabbt. Vi körde c:a 15 km och höll ett snitt på knappt 40 km/h. För mig är det ju en svindlande fart men på rulle är det ju förstås lättare att hålla hastigheten :-)

På torsdag är det dags för träningstävling för damer igen. Denna gång kör vi en varvbana på dryga milen och tanken är att man kör ett varv bakom mc, sedan är det två varv i tävlingsfart. Precis som förra gången är det min klubb CK08 som anordnar och alla tjejer är välkomna! Förra gången var vi ju 11 till start, hoppas på fler denna gång. För mer information, titta på CK08 damelit's sida på Facebook.

Just nu sitter jag och tittar på Touren och samlar mig för dagens andra träningspass. I förmiddags var jag ute och snurrade benen i drygt en timme, nu väntar premiärsimning för i år. Jag tänkte gå ner till utomhusbadet och köra några 50:or, bara för att få det gjort. Sedan är tanken att jag ska börja introducera simning som träningsform igen för drömmen om Triathlon lever ännu kvar. Kanske någon tävling 2014?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar