Sidor

onsdag 24 juli 2013

Nu drar vi på Veteran SM

Snart är det dags. Ja, inte för mig men för Jonas. Efter långa månader av träning är det dags att se vad allt givit. Vi har tränat på bra. Ja, Jonas har ju tränat som en VSM kandidat medan jag gjort allt för att komma igen. Vi är båda nöjda med vad vi plöjt ner och i morgon styr vi kosan mot Tomelilla, där vi bor under VSM dagarna.

I morgon ska vi reka tempobanan och kolla upp "vad som gäller". I skrivande stund har ju inte arrangören fått upp några startlistor men jag tror att första start på fredag är 13.00. Vi lär ju inte behöva stiga upp i ottan i varje fall. Min roll är att hålla Jonas nerver under kontroll och vara hantlangare. Om det finns något som heter "Karma" så tror jag att jag betalar tillbaka för alla gånger då Jonas var med mig på triathlontävlingar under 2011. Jag har några upp så att säga.

Det ska bli kul att andas VSM atmosfär igen. Är lite avundsjuk på alla som kör. Mitt mål var ju att köra upp mig bättre i år (förra året 6/8) men det får alltså vänta till 2014. Det har varit hårt att smälta men nu är jag helt med på uppgiften. 2014 ska bli mitt år! Hoppas, hoppas att inget inträffar nu.....

Jag önskar i varje fall ALLA som kör lycka till. Må bästa herre / dam vinna! Kanske vi ses?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar